Podľa slov predsedu KSK Rastislava Trnku sa na základe mimoriadnych
prehliadok mostných telies v správe KSK preukázali mosty typu Vloššák,
akým je aj most pred obcou Záhor, ako objekty so systémovými poruchami. "Časom dochádza k strate predpätia, korózii a v najhorších prípadoch k vzniku trhlín a lomov," ozrejmil
s tým, že rekonštruovaný most, postavený v 60. rokoch 20. storočia, sa
ukázal byť jedným z piatich takýchto mostov v kraji v najkritickejšom
stave.
V rámci rekonštrukcie sa má odstrániť existujúci nosný zvršok vrátane
súčasnej nosnej konštrukcie s poškodenými nosníkmi. Nahradia ich nové zo
železobetónu, ktoré zaručia vyššiu bezpečnosť. "Zosilnené budú aj podpery mosta, vybudované budú nové bezpečnostné zariadenia a opravené budú aj časti spodnej stavby," doplnila Terezková s tým, že zhotoviteľ zrekonštruuje aj priľahlé úseky cesty tretej triedy.
Rekonštrukčné práce, ktoré si vyžiadajú náklady vo výške takmer jedného milióna eur, financuje KSK zo svojho rozpočtu. "Podľa zmluvy by mali trvať 160 pracovných dní, ukončené by mali byť do októbra tohto roka," dodala hovorkyňa.